Waarom werkt abri reclame al jaren effectief?

Abri reclame is een vorm van reclame in bushokjes. Abri reclame is hiermee een populaire vorm van buitenreclame. Ook kun je abrireclame posters regionaal inzetten, waarmee je per vestiging specifieker lokaal kunt adverteren, wat weer zeer effectief werkt voor adverteerders.

Hoe zet je een abri campagne op?

Het opzetten van een abri campagne zal voor de meeste marketeers niet heel moeilijk zijn. Zo kun je in de analysefase van je doelgroep naar voren halen welke regio’s interessant zijn om aanwezig te zijn voor jou als adverteerder, bijvoorbeeld een Nijmeegse abri. Hierbij weet je inmiddels welke buitenreclame formaten hierbij passen en wanneer het interessant kan zijn om een abri campagne te gaan plannen voor een scherpe prijs met een opvallende uiting. Met name de creatie is erg belangrijk, en houd het altijd simpel, opvallend en het liefst zo groot als mogelijk is.

Snelweg reclame

De inzet van snelweg reclame zoals billboards langs de snelweg zullen merken gaan helpen om vooral veel nieuwe mensen aan te spreken die een merk nog niet kennen. Echter is de kans aanwezig dat ze niet meteen zullen converteren, maar voor naamsbekendheid is deze abri strategie key. Als men een nieuw product of dienst ziet, wil men er eerst meer van weten voordat men tot kopen overgaat. Hierbij zijn social media kanalen met meer informatie weer handig voor, zodat snelwegreclame ook gaat converteren.

Abri en outdoor reclame meten

Om goed het effect van outdoor reclame te kunnen meten, moet je dus samenwerken met de online kanalen voor maximaal reclame effect. Met name de slimme combinatie werkt zeer effectief omdat je meerdere contact momenten hebt met jouw doelgroep en ze kunt retargeten via online media.

Mediaplanning

Dan de mediaplanning. De periode van een dergelijke campagne adviseren nooit korter dan 4 weken te plannen en liefst langer. Outdoor werkt beter op lange termijn omdat je een hoger aantal contacten met je doelgroep krijgt en je meer verschillende mensen bereikt. Wees dus met je mediaplanning niet te zuinig als het gaat om de abri strategie.